GRIEPVACCINATIE

Vanaf 1 november  beginnen we met onze griepvaccinatie campange.

We willen hierbij alle risicogroepen  aanmoedigen om een griepprik te laten zetten .

WIE?

• 65-plussers. Nu ook COVID-19 nog altijd veel mensen ziek maakt, raden we ook aan dat 50+'ers zich laten vaccineren tegen griep.

• vrouwen die zwanger zijn tijdens het griepseizoen;

• chronisch zieken: mensen met een hartziekte, een longziekte zoals ernstig astma of COPD, een lever- of nierziekte, of chronische spierziekte, of met diabetes;

• mensen verminderde weerstand door andere ziekten of door een medische behandeling

• al wie in een woonzorgcentrum, psychiatrische instelling voor lang verblijf of instelling voor personen met een beperking opgenomen is;

• iedereen die in de gezondheidssector werkt;

• iedereen die onder hetzelfde dak woont met deze risicopersonen of met kinderen jonger dan 6 maanden.

KOSTPRIJS?

De griepvaccins kosten ongeveer 4 euro per vaccin voor gewoon verzekerden en 2,5 euro voor wie een verhoogde tegemoetkoming heeft.

Iedereen vanaf 50 jaar kan ZONDER VOORSCHRIFT een griepvaccin afhalen bij de apotheek.
Dit vaccin dien je in de ijskast te bewaren.

Het consult voor enkel een griepprik zal gratis zijn.

PRAKTISCH

Vanaf 1 november zullen er voorbeschikte plekjes zijn in onze agenda's om een griepvaccin te komen laten plaatsen.
Deze plaatsen zijn ENKEL voor een griepvaccin. Heb je voorschriften nodig of wil je een ander probleem bespreken, dien je hiervoor een afzonderlijke afspraak te maken.

Nadien dien je 15 minuten in de wachtzaal te wachten.

Wat breng je mee?

Je identiteitskaart

Je vaccin

een mondmasker

Maar hier je afspraak voor je griepprik.